Tartalomírás
A Google a világon a legnépszerűbb webes kereső, amit egyebek mellett annak köszönhet, hogy kitűnő minőségű találatokat ad: könnyű belátni, hogy azért használjuk, mert rendszerint tényleg megtaláljuk, amit keresünk.Ehhez viszont a keresőnek folyamatosan fejlődnie kell, el kell érnie, hogy megértse, mit tartalmaz az oldalunk, az kinek lehet hasznos, és a rendelkezésre álló hasonló témájú oldalak közül azokat ajánlja, amik valóban a felhasználó számára a leghasznosabbak.
Több éve a weboldalak értékét főleg úgy határozta meg a kereső algoritmusa, hogy azokat az oldalakat tartotta közkedveltnek, amikre sok külső hivatkozás mutatott.
Mára sokkal kifinomultabb a Google, képes a weboldalon szereplő szöveget elemezve képet kapni arról, hogy pontosan miről is szól az oldal. Igyekszik olyan lapokat előtérbe helyezni, ahol kellő mennyiségű és jó minőségű anyagok vannak, tehát a felhasználók valóban megkapják, amit keresnek. A látogató akkor időzik el egy oldalon, ha ott van számára értékes tartalom, ha viszont csalódik, akkor igen hamar odébbáll.
Ha megfelelő szöveges tartalommal töltjük fel a lapot, akkor a Google-ben is jobb helyezéseket érhetünk el, emellett több látogatónk lehet és ők is több időt töltenek majd a lapon.
Ezek egymást erősítő, egymásra ható eredmények: a jobb helyezés több látogatót az eredmény, a több látogató pedig jobb helyezést. Mindehhez jó lapra van szükségünk, a jó lapon pedig értelemszerűen jók a tartalmak.
Nem mindenkinek kenyere az írás, sőt igazából egy átlagos weboldalra annyi tartalom kellhet – különösen ha figyelmet fordítunk a látogatók igényeit és a keresőoptimalizációs szempontokat szem előtt tartó rendszeres tartalombővítésre –, amennyi előállítása problémát jelenthet nekünk. Ráadásul a szakszerű, kulcsszavas szövegírás nem is egyszerű feladat.
Önmagában sem könnyű olvasmányos és nyelvhelyességileg is kitűnő szövegeket alkotni, de ha fontos, hogy ezek marketing szemléletűek legyenek vagy éppen a megfelelő arányban tartalmazzanak meghatározott kulcsszavakat, akkor valóban jó, ha van szakszerű segítségünk.
A keresőmarketing akkor teljes, ha a tartalomfejlesztésre is megoldást talál!
Egy ügynökségnek ezért nem szabad figyelmen kívül hagynia, hogy a weblapok szövegezése is alapvető fontosságú, így tapasztalt szövegíró segítségével elvégezzük a weboldal szöveges feltöltését és rendszeres frissítését is.
Ennek hosszú távú hatása értékesebb honlap, több látogató és magasabb konverzió, tehát mindaz, ami egyébként is az online marketingünk célkitűzése!