Pénzkeresés weboldallal

A piacelemzések és nyilvános kimutatások alapján vitán felül áll, hogy évről évre egyre több pénz áramlik az online hirdetési piacra, ebből azonban arányaiban nem egyenlően részesülnek a weboldalak.

Igen komoly kérdés, hogyan lehet megfelelően monetizálni egy lapot, hiszen a profitabilitásnak gyakran éppen az a kerékkötője, hogy a reklámszervezés jellemzően drága és csak igazán nagy weboldalaknál vagy honlaphálózatoknál tud működőképes lenni. A webre szánt hirdetési büdzsé jelentős része az AdWords programba kerül, ami rendkívül népszerű a hirdetők körében, hiszen biztonságos, tekintélyes és kitűnően működik.

Az üzemeltető Google neve már önmagában lovebrand, de maga a modell a név nélkül is megállná a helyét: a PPC alapú, tehát csak megvalósult kattintásokért jutalékot kérő hirdetési modell nagyon kívánatos és költséghatékony megoldás a cégek számára.

A Google úgy tudja weboldalak millióin elhelyezni a hirdetéseket, hogy a felületeket gyakorlatilag kölcsönveszi a weblapok tulajdonosaitól: az AdSense nevű hirdetéskiszolgálóhoz csatlakozó oldalak elhelyeznek néhány kódsort az oldaluk forrásában, ezzel pedig a megadott felületre a Google hirdetéseket szállít.

Minden kattintás árából részesül a weblap tulajdonosa és az összekötő szolgáltató, a Google is. Alapvető érdeke mindhárom résztvevőnek (a médiatulajdonosnak, a hirdetésszolgáltatónak és a hirdetőnek is), hogy minél több valódi érdeklődő kattintás keletkezzék, így a Google igen nagy hangsúlyt fektet a perszonalizációra és a hirdetésminőségre.

A kattintások ára, így az AdSense megjelenítők bevétele attól függően változik, egyes témákra mennyi hirdető van, ők ugyanis egymás között licitálással döntik el egy-egy kattintás értékét. Nagyságrendileg el lehet mondani, hogy jellemzően néhány tíz forintot ér egy érdeklődő látogató. Annál többet keresünk az oldalunkkal, minél nagyobb a konverziónk: 1%-os kattintási hajlandóság esetén száz látogatóból egy kattint majd.

Ha azonban a hirdetéseket szakszerűen helyezzük el – tehát megfelelő beállításokat alkalmazunk, és az oldalon is az optimális felületen jelenítjük meg a hirdetési mezőket –, a konverzió nagyban növelhető.

A Google igyekszik minden oldalra a témával releváns hirdetéseket közvetíteni, így nagyobb lesz a kattintási arány is, hiszen a felhasználók olyan hirdetéseket látnak az oldalon, amik valóban érdeklik őket. A lényeg tehát nem a kirívóan nagy látogatottság, hanem a minőségi tartalom: ha ugyanis weblapunkat akár csak egy-két résztémára is építjük, jobb bevételi eredményeket érhetünk el, mint egyes nagyobb látogatottságú, fix bannerköltséggel dolgozó oldalak. A lényeg a szakszerű hirdetésoptimalizáció.

Google Premier Partner
Bing Accredited Professional
HubSpot Inbound Certification
24 órás ügyfélszolgálat