
Tovább lassul a Twitter falhasználói bázisának bővülése
Ahhoz, hogy kellően hatékony online marketing kampányt folytathassunk, nem árt tisztában lennünk azzal, hogy milyen csatornák állnak rendelkezésünkre és azok pontosan milyen lehetőségeket rejtenek számunkra. Éppen ezért lehet érdekes például az, hogy egyre lassabban képes új felhasználókat szerezni a Twitter.
A legnagyobb közösségi oldalak, így a Twitter mellett a Facebook is, előbb-utóbb kénytelenek szembenézni azzal, hogy mivel a fejlett országokban már a legtöbb aktív netező regisztrált felhasználójuk, növekedésük üteme drasztikusan lassulni fog.
A Twitternél ez a jelenség már több mint egy éve folyamatosan tart egy, az eMarketer által kiadott jelentés szerint. Előrejelzésében az online marketingre specializálódott piackutató cég azt jósolja, hogy 2014-ben az oldal felhasználói bázisa 24,4 százalékkal növekedik majd – ez az előző évben még harminc, az azt megelőző folyamán pedig 50 százalék volt, a növekedés üteme tehát egyenletesen csökken.
A jövő évre a piackutatók már csak szerény 9 százalékos növekedést jósolnak, és az új felhasználók nagy része az Egyesült Államokon kívülről regisztrál majd. Ha az előrejelzések pontosak, a Twitter idén eléri a 227,5 millió felhasználót, 2017-ig pedig 387 milliósra növekedhet regisztrációik száma, ekkorra azonban a bővülés gyakorlatilag leáll, hacsak nem következik be komolyabb változás a stratégiában.
A számok különböznek ugyan némileg a Twitter által közreadott saját statisztikáktól, ennek oka azonban, hogy az eMarketer – egyébként teljesen logikusan és indokoltan – nem vette figyelembe az üzleti célból regisztrált felhasználói fiókokat, valamint a többszörös regisztrációkat sem.
Nagy kérdés, hogy mit tesz majd a vállalat azért, hogy a befektetőket továbbra is meggyőzze arról, mit sem veszített vonzerejéből az évek során – a szakma számára pedig például az, hogy a hazai piacról mennyien lesznek majd részesei az államokon kívüli regisztrációs hullámnak. Bár hazánkban a Twitter az aktív nethasználók körében népszerűnek számít, penetrációja jóval elmarad a tengeren túlitól, miközben elterjedése esetén magától értetődően rendkívül értékes csatornát jelentene a social marketing területén.