Nem a Panda torpedózta meg az eBayt

Nem a Panda torpedózta meg az eBayt

 A Google nemrég élesítette a Panda algoritmus legújabb, 4.0-ás verzióját, amely az angol nyelvű keresések mintegy 7,5%-ára volt hatással. Ez számos ismert oldalt érintett, többek között az Ask.com-ot és az eBay-t is.

A jelentések szerint a kulcsszavak alapján történő keresésekből az Ask.com forgalma nem kevesebb, mint 50 százalékkal esett vissza, de az eBay is hatalmas veszteséget szenvedett, 33 százaléknyit.
 
Nem sokkal ezután azonban fény derült arra, hogy az eBay-t nem az új algoritmus sújtotta ilyen súlyos büntetéssel, azaz nem a Pandának köszönhető, hogy több ezer keresés esetén immár nem jelennek meg a találati oldalon. A büntetés ugyan tény marad, ám bennfentes források szerint ez manuális beavatkozás volt, nem pedig a rendszer döntött így. Az, hogy ez egybeesett az új Panda érkezésével, állítólag puszta véletlen egybeesés.
 
A Google ugyanakkor egyelőre nem erősítette meg egyik változatot sem, és maga az eBay sem adott ki az üggyel kapcsolatban hivatalos közleményt. Az viszont valóban valószínűnek tűnik, hogy nem a Panda szabadult rá az aukciós oldalra, ugyanis a büntetés csak bizonyos aloldalakat érintett, más hasonlókat pedig érintetlenül hagyott – bármelyik algoritmus esetén biztosra vehető, hogy a büntetés egységesen érintette volna a hasonló oldalakat, illetve az egész webszájtot.
 
Ettől persze az még rejtély marad, hogy az eBay mivel válthatta ki a Google haragját, a büntetésben azonban – sajnos – semmi meglepő nincs. A keresőóriás ugyanis az utóbbi hónapokban egyre inkább tűzzel-vassal igyekszik íratni minden olyan technikát, amelyeket tisztességtelennek ítélnek, és a legnagyobb forgalmú, legmegbízhatóbb oldalak ellen sem félnek keményen fellépni, ha bármi olyat találnak, ami nekik nem tetszik.
 
A szakértők szerint az eBay esetében az ok az lehetett, hogy olyan kategória- és alkategória oldalakat hoztak létre, amelyeket úgy optimalizáltak, hogy minél több találatot érjenek el a keresőben. Mindez felhívja a figyelmet arra, milyen óvatosnak is kell lenniük manapság az online marketingeseknek, mert bár használhatunk sokat ígérő technikákat, bukás esetén nagy árat fizetünk majd értük, s néha a második esély lehetősége nélkül.
 





Visszalépés

Google Premier Partner
Bing Accredited Professional
HubSpot Inbound Certification
24 órás ügyfélszolgálat