Mi az a sandbox, és hogy törhetünk ki belőle?

Mi az a sandbox, és hogy törhetünk ki belőle?

 A sandbox kifejezés nem túl elterjedt, mégis széles körben tapasztalt maga a jelenség – azt az időszakot takarja, amikor egy új, rendszeresen frissített weboldal minden erőfeszítése ellenére sem képes magasabb látogatottságot elérni.


A sandbox jellegzetessége, hogy ezt az időszakot egy nagyobb ugrás, a forgalom többszörösére növekedése követi. Hogyan magyarázható tehát, hogy ha adott egy weboldal, amely rendszeresen releváns tartalmakat tesz közzé, tökéletesen keresőoptimalizált és mindent megtesz, hogy korrekt keresőmarketing stratégiát építsen, azt a keresők sokáig mégsem ismerik el? S aztán miért ugrik meg mégis hirtelen a látogatottság?
 
Közhely, de a siker nem jön könnyen. Éppen ez napjaink keresőmarketing stratégiáinak egyik legnagyobb kihívása – a régi stratégiák, melyekkel gyorsan és sokat lehetett nyerni, már kevéssé működnek. A ma legjobb eszköze az egymástól elválaszthatatlan tartalommarketing és linképítés. Ha azt tapasztaljuk, hogy az indulás utáni néhány hétben minimális csak a látogatottságunk, még nem kell arra gondolni, hogy a stratégiával is baj van – mindössze annyi történik, hogy a keresők addig nem adnak nekünk prioritást, bármilyen minőségi, releváns és rendszeres tartalmat tegyünk is közzé, amíg nem bizonyítjuk, hogy komolyan gondoljuk a dolgot.
 
A kulcs a sandbox-ból való kikerüléshez egyszerűen a kitartás. Még ha kezdetben nem érünk is le sikert, minden eszközzel törekedjünk arra, hogy hivatkozásink minél több helyen felbukkanjanak, hogy olyan minőségi tartalmakat állítsunk elő, amely nem csak a robotok, de a célközönségünk tetszését is elnyeri, és terjesszük ezeket a megfelelő csatornákon, megosztásokat generálva ezzel.
 
Ha oldalunk heteken, hónapokon keresztül produkálja az adott színvonalat, mind tartalomban, mind rendszerességben, szinte biztosra vehető, hogy a siker, legalábbis a SEO terén, hamarosan bekövetkezik. A titok egyszerűen annyi, hogy nem szabad feladni idejekorán, mert éppen ez az, amit rengetegen megtesznek, és ami miatt a keresők sem bíznak minden újonnan indult oldalban – ha kiemelkedünk a tömegből kitartásunkkal, meglesz a jutalma.





Visszalépés

Google Premier Partner
Bing Accredited Professional
HubSpot Inbound Certification
24 órás ügyfélszolgálat