
Mennyire hasznos ma a linképítés?
A folyamatosan változó értékelésnek köszönhetően, és mert a Google újabb és újabb taktikákat jelöl meg tiltottként vagy büntetendőként, felmerül a kérdés: mennyire hasznos ma a linképítés, és mennyire lesz az a jövőben?
Nehéz erre egyszerű választ adni – gyakorlatilag ez az, amelyben minden SEO szakember egyetért. A linkek szerepe jó fél évtizede egyre csökken, köszönhetően az egyre újabb tényezőknek, amelyek a PageRank érték meghatározásában szerepet kapnak. Ma már az, hogy milyen helyezést érünk el a keresőoldalon, nem csak attól függ, hányan hivatkoznak ránk – olyan tényezők is szerepet kapnak, hogy milyen platformon keres valaki az adott kulcsszavakra, vagy hogy éppen hol teszi ezt meg.
Ennek ellenére a linképítés, bár a PageRank algoritmusról pontosat nem lehet tudni, még mindig kétségtelenül az egyik legértékesebb SEO eszköz, amellyel harcba szállhatunk az értékes látogatókért. Egyetlen keresőmarketing ügynökség sem hagyhatja figyelmen kívül ezt a faktort, mindössze a megközelítés változott – jobban oda kell figyelni arra, hogyan és hol jelennek meg hivatkozásaink, hiszen ha a Google rajtakap bármilyen black hat stratégián, azonnal komoly büntetésekkel súlyt.
A kulcs természetesen a minőségi tartalommarketingben van, abban, hogy igyekezzünk a természetes linképítést gyakorolni ahelyett, hogy csak ennek látszatát keltenénk. Számos olyan stratégia van, amelyet követve és kombinálva eredményesek lehetünk és elérhetjük, hogy a célközönségen belül tartalmaink maguktól terjedjenek el, hogy ne kelljen olyan rizikós fogásokhoz folyamodnunk, amelyek azután végzetesek is lehetnek.
Mindez rengeteg munkával jár, de jelentőségét nem szabad lebecsülni – az aktivitás és interaktivitás, a minőségi tartalmak, a csatornák folyamatos kutatása és szemmel tartása minden elengedhetetlenek ahhoz, hogy jó PageRank értéket érhessünk el. És bár nehéz előre megjósolni, mit hoz a jövő – gondoljunk akár csak az elmúlt egy év változásaira –, abban azért a legtöbb SEO szakértő egyetért, hogy a Google nem egyhamar válik meg ettől a faktortól algoritmusában, és a linképítés még legalább egy újabb fél évtizedig nagyon is jelentős szerepet játszik majd az online marketing világában.