
Hogyan teszteld címadási technikádat?
A tartalommarketingben az egyik legfontosabb szempont, hogy megfelelő címeket adj, hiszen az internet rohanásában csakis ezek adják el magát a tartalmat, ezek hozzák a kattintást. De hogyan tapasztalhatod ki, hogy mit érdemes használnod és mivel hagyj fel?
Először is nem árt utánanézned annak, hogy milyen címadási technikák léteznek, amelyek hatékonynak számítanak a keresőmarketing szempontjából. Ilyenek lehetnek például, hogy igyekezz olvasódat személyesen megszólítani, tegyél fel kérdést, vagy érzékeltesd vele, hogy valamiből kimarad, ha nem kattint és tekinti meg az általad létrehozott tartalmat. Emellett figyelj a SEO-ra és a cím hosszára is – a tapasztalatok szerint az ideális cím 60 karakter körül van, és annál nem hosszabb mert, ennyit még kényelmesen átfut a netfogyasztó bármikor. Ennyi hely van tehát, hogy minden kreativitásodat belezsúfold a címbe, és ez sokszor áldásnak bizonyul.
Ha nem tudsz dönteni, egyszerűen fogd ugyanazt a tartalmat, és tedd közzé két különböző címmel, nagyjából ugyanabban az időben és ugyanazokon a csatornákon keresztül. E tekintetben persze nem feltétlenül érdemes elsődleges oldaladdal játszanod, legjobb, ha kifejezetten egy ilyen tesztelésre alkalmas felületet teremtesz, ahol nem baj az sem, ha esetleg tartalomduplikálás vagy hasonló balesetek miatt nem tökéletes a SEO.
Érdemes kipróbálnod módszereidet minden csatornán külön-külön, a Facebooktól a Twitteren keresztül az RSS feedig vagy éppen a fórumokig, hogy láthasd, hol melyik válik be a legjobban. Egy idő után már nem csak megérzéseid erősítenek majd abban, hogy egy cím beválik-e vagy sem, de konkrét, számszerű bizonyítékaid is lesznek, ami a keresőmarketing tekintetében felbecsülhetetlen értékű lehet.
Ha pedig valami nem válik be, ne keseredj el – a tartalommarketing legfontosabb alapvetése, hogy soha ne add fel. Akik feladják, mert nem érnek el gyors sikert, mert a minőségi tartalmak gyártása és megosztása, a linképítés túl fáradtságos, akik nem foglalkoznak olyan kicsiségekkel, mint a megfelelő csatorna kiválasztása vagy a legjobb cím megtalálása – ők a tömeg, amelyből kiemelkedve elérheted a sikert.