
Hogyan használhatod ki a LinkedIn lehetőségeit?
Az online marketingben a LinkedInt még mindig sokszor csak az olyan oldalak után veszik elő, mint a Facebook vagy a Twitter, pedig ha céges oldalakról van szó, sok esetben magasan jobb eredményeket érhetünk el – már ha ismerjük és alkalmazzuk a megfelelő módszereket.
Mindenek előtt azt kell tudnod, hogy a LinkedIn egy kétéves, havi kétmillió látogatást és hatvan céges weboldalt vizsgáló kutatás szerint sokkal, sokkal több látogatót jelenthet főoldalad számára, mint bármilyen más csatorna. Ha profilodat megfelelően optimalizálód, jó eséllyel négyszer több látogatód lehet, mint például a Facebookról, és így az érdeklődők nem egy szatellit-oldalra kerülnek majd, például egy blogposzthoz vagy cikkhez, hanem egyenesen oda, ahonnan a legtöbb szolgáltatást és tartalmat érhetik el.
Azt sem árt kihasználni, bár nem meglepő a tény, hogy az oldalon a legnépszerűbb tartalomnak a kutatás szerint a bennfentes információk, elemzések, tapasztalat-megosztások számítanak. Jóval népszerűbbek ezek például, mint a vállalati hírek. Ehhez persze tudni kell jó időben megosztani – a posztolás ideális időpontja minden oldal esetén más és más, hiszen a közönség is különbözik. A LinkedIn esetében felejtsd el az estéket, a késő délutánt, a hétvégét. Az adatok szerint innen elsősorban munkaidőben, hétköznaponként reggel 8 és délután 5 között kaphatsz jelentősebb mennyiségű látogatót.
A megfelelő eléréshez posztolj legalább havonta húsz alkalommal új tartalmat! A több poszt magasabb láthatóságot biztosít, de igyekezz mindig igényes, minőségi és új tartalmat közzétenni. A célközönséggel itt jóval körültekintőbben kell bánni, mint Facebookon, csak akkor érhetsz el sikert, ha valóban értéket közvetítesz. És mindenképpen vedd figyelembe azt is, hogy egy-egy állapotfrissítés követőid körülbelül ötödét éri majd el, ezért is fontos, hogy minél gyakrabban posztolj.
Mindezeket felhasználva máris sokkal sikeresebb közösségi média kampányt bonyolíthatsz le, hatékonyabb stratégiát állíthatsz össze vállalatod számára, és feltornászhatod forgalmadat akár a többszörösére annak, amit a Facebook vagy a Twitter használatával elérhettél volna.