
A világmárkák is mobilra építenek
A mobilmarketing a hagyományos sms küldésen túl ma már az online marketing egyik részpiacának is tekinthető, hiszen az okostelefonok ma már mindennapos webböngészésre is alkalmasak. Így új reklámfelületet jelentenek: a weboldalak kifejezetten mobilra optimalizált változatai is tartalmazhatnak hirdetéseket.
Természetesen a legjobb az volna, ha Magyarországon sikerülne a jelenleginél is nagyobb teherbírású és olcsóbb mobil-szélessávot kialakítani, ez valószínűleg nagyban meglódítaná a hazai mobilhirdetési piacot. Van értelme a mobilokban gondolkodni: ezek az eszközök ma már mindenki zsebében ott lapulnak, ráadásul egyre több dologra használjuk őket.
Ezen keresünk éttermet, nézünk videókat, vele fényképezünk, de a beépített térképet vagy éppen játékokat is napi szinten használjuk. Az elemzések szerint talán már idén átlépheti a mobiltelefon előfizetések száma a hétmilliárdot: ez azt jelenti, hogy statisztikailag minden embernek lesz mobil előfizetése a világon. Eközben az internethasználók száma is emelkedik, az év végére 2,6 milliárdra lesz tehető.
Mivel a két csoport az okostelefonok terjedése miatt egyre jobban összecsúszik, a mai internetmarketing már természetszerűleg foglalkozik a mobilfelületekkel is. (Érdekes részadat, hogy a nők 37%-a veszi igénybe az internetet, míg férfiaknál 41%-os az arány.) A legnagyobb internetpenetráció Európára jellemző, itt négy emberből háromnak van internetelérése.
Természetesen az adatok pontos értékeléséhez hozzá kell tenni, hogy ez az arány lényegesen nagyobb a dolgozó, felnőtt korú emberek között, hiszen a statisztikát jócskán lerontják a webet nem használó idős korosztály tagjai, valamint a kisgyermekek. Hogy mennyire fontos a mobilokra építkezni, arra a Coca-Cola elég látványosan rámutatott: növekedési terve szerint 2020-ra meg akarja duplázni jelenlegi forgalmát. Ehhez pedig a mobilfelhasználókat szeretné aktivizálni.
Jelenleg a leghíresebb kólamárka nagyjából kétmilliárd embert ér el marketingkommunikációjában, pedig mintegy hatmilliárdnak van mobiltelefonja. A Coca-Cola mobil- és webkereséssel foglalkozó divíziója szerint ez a szám elérhető, de a mobilstratégia a márkaszeretet helyett (hiszen a Coke egy igazi love brand) a termékértékesítést helyezné előtérbe.
A bejelentés nyomán egyértelmű, hogy a mobilapplikációk piacán is hamarosan megjelenik a Coca-Cola, de várhatóan szintén terjedni fognak az sms-ben irányítható üdítőital-automaták is.