
A sajtóközleményekre is rászállt a Panda?
A Panda legújabb, 4.0-ás verziójának élesítése óta, amelynek célja az volt, hogy a „gyenge” tartalmakat kiszűrje a találati oldalakról, a szakemberek azt tapasztalták, hogy a sajtóközleményekkel szemben is az eddiginél határozottabban lép fel a kereső.
A hazai állapotokról egyelőre kevés adat áll rendelkezésre, annyi azonban bizonyos, hogy az algoritmus működésbe lépése óta eltelt időben azok az angol nyelvű oldalak – így többek között a PRWeb.com, PR Newswire, BusinessWire és a PRLog – jelentősen veszítettek SEO láthatóságukból, jóval kevesebb forgalmat képesek generálni a keresési találatokból. A PR Newswire például nem kevesebb, mint 63 százalékot veszített forgalmából, mióta működni kezdett a legújabb Panda, a PRWeb.com pedig még nagyobb, 71 százalékos veszteséget volt kénytelen elszenvedni.
Persze a statisztikák nem pontosak, hiszen az, hogy pontosan hány találatot kap egy oldal a Google-től, nem csupán az algoritmusokon múlik, de az aktuális tartalmakon, trendeken és számtalan egyéb tényezőn is.
Ha a Google valóban lépéseket tett a lényegében tartalmat duplikáló oldalak ellen, amelyek sajtóközleményeket publikálnak, ezt nem nevezhetjük éppen váratlan lépésnek. Az elmúlt hónapok, évek egyre inkább arról szóltak, hogy a tartalommarketing az élre tört, mégpedig azért, mert mindazoknak, akik megfelelő láthatóságot, forgalmat és ezáltal konverziót szeretnének elérni, minőségi, és ami a legfontosabb, egyedi tartalmakat kell előállítaniuk. A duplikálást már a múltban sem szerette a keresőmotor, ám most lehet, hogy még inkább áttevődik a hangsúly az online médiában is a közlemények újraközlése helyett arra, hogy saját anyagokkal jelentkezzenek inkább a híroldalak – ellenkező esetben pedig minden bizonnyal elbúcsúzhatnak látogatottságuk tekintélyes részétől.
Az egyetlen megbízható módszer persze az, ha mindenki magának ellenőrzi, milyen változásokon esett át a Google-ről érkező látogatottság – ha ilyen tartalmak közlésével foglalkozunk, és az elmúlt napokban jelentősen és tartósan megzuhant az átkattintások száma, valószínűsíthető, hogy ez áll a háttérben.