A Google AdSense szabályai – fontos tudni!

A Google AdSense szabályai – fontos tudni!

Az egyik legjobb bevételi módszer egy weblap tulajdonosának a Google AdSense hirdetéskiszolgáló rendszer alkalmazása. Ennek egyik oka, hogy a Google komoly tekintéllyel bír, valamint különösen megbízható vállalat hírében áll.

Ezt az imázst nagyon védi is a hirdetők előtt a cég, így a csalás legkisebb jelére is vizsgálatba kezdenek, mert nem engedhetik meg maguknak a hirdetők védelmében is. Éppen ezért nagyon fontos, hogy ismerjük az AdSense játékszabályait: ha ugyanis vétünk ellenük s fiókunkat letiltják, soha többé nem használhatjuk az AdSense-t, még másik weblapnál sem!

Alapvető, de meg kell említenünk, mert a legtöbb kitiltást ez okozza: soha ne manipuláljuk a kattintások számát! Bár a hirdetők ezek alapján fizetnek, így a mi bevételünket is alapvetően ez határozza meg, sose kattintsunk saját hirdetéseinkre és másokat se bíztassunk erre! Ne használjunk kattintgató programokat vagy bármilyen más, elsőre talán kitűnőnek talált ötletet.

A Google rendelkezik a világ talán legnagyobb adatbázisával az internettel kapcsolatban. Pillanatok alatt kiderül, ha egy weblap a látogatottságához képest irreális bevételekkel rendelkezik, sőt mivel ez a leggyakoribb csalás, olyan részletességű és biztonságú technikákat tud alkalmazni az üzemeltető, amik a legkisebb manipulációs szándékot is azonnal kiszűrik.

A hirdetők érdeke, hogy csak az kattintson a hirdetésre, aki valóban érdeklődik is iránta, ezért szigorúan tilos bármilyen előnyt ahhoz kötni, hogy valaki a hirdetésre kattint-e (például „az e-könyv letöltéséhez kattintson az alábbi hirdetésre”).

Szintén tilos olyan szöveget elhelyezni, melyben a hirdetésre való kattintásra felszólítjuk a látogatót, de még megtévesztő kép sem szerepelhet a hirdetések mellett (például nagy piros nyíl, mely arrafelé mutat). Semmilyen módon nem lehet olyan scriptet használni, amely révén a látogató automatikusan a hirdetésre kattintana, ahogyan az is tilos, hogy megtévesztő módon helyezzük el a hirdetést.

Ha fölmerül, hogy a látogatók tévedésből kattintanak a hirdetésre, könnyen kitilthatnak. A hirdetési mezőket is éppen ezért nem lehet módosítani: a Google szeretné, ha a látogatók számára egyértelmű lenne, hogy hirdetésekről van szó, nem pedig a weboldal, például a szöveg szerves tartalmáról. (Más kérdés persze, hogy a meghívásos alapon működő AdSense Premium rendszerben enyhébbek a szabályok, sőt a hirdetési mezők megjelenése is átszabható.)

A harmadik leggyakoribb hiba, mikor a tartalmi irányelveket sértik meg az AdSense megjelenítő, tehát például pornográf, erőszakos vagy éppen törvényileg tiltott tartalmat bemutató oldalra helyezi el a megjelenítési kódot.

Szintén tiltott a szerencsejátékokkal, alkoholos italok vagy dohányáru értékesítésével foglalkozó oldalakon AdSense hirdetéseket megjeleníteni. A rasszizmus vagy a túlzottnak ítélt vulgáris tartalom is kizárást okozhat.





Visszalépés

Google Premier Partner
Bing Accredited Professional
HubSpot Inbound Certification
24 órás ügyfélszolgálat