Online hirdetés

Sokáig élt egy tévhit az online marketinggel kapcsolatban, mikor a hagyományos marketingkommunikációval hasonlították össze, nevezetes az, hogy nem igazán mérhető. Kiteszünk néhány reklámcsíkot különböző weboldalakra, aztán várjuk, hátha érkeznek a megrendelők – és ez a nézet valóban létezett néhány éve, mikor a webmarketing még gyerekcipőben járt.

Mostanra azonban nem túlzunk, ha azt állítjuk, sokkal pontosabban mérhető, valamint könnyebben optimalizálható kommunikációs forma, mint az ismertebb platformok. Az online hirdetésnél meghatározhatjuk, hogy a reklám milyen demográfiai jellemzőkkel bíró látogatók előtt jelenjen meg, és akár valós időben, pillanatok alatt változtathatunk a beállításokon, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el.

Emellett pontosan mérhető az is, hogy mely oldalról hány, sőt milyen típusú látogató érkezett. Szakszerű webanalitikai megoldásokkal még az egyes látogatók útvonalát és az oldalon töltött idejét, sőt a tevékenységét is elemezhetjük. Így pontos képet kapunk arról, hogy egy-egy kampány milyen sikeres, ami pedig még fontosabb: a szakemberek tapasztalatik révén már előre meg tudják határozni, hogy nagyjából milyen megtérülés várható a kampánytól.

A konverzió természetesen sok dologtól függ: a reklám megjelenési helyén, szövegezésén, az érkezési aloldal színvonalán stb., de mindezek néhány perc alatt átalakíthatók, ha optimalizálni akarunk egy kampányon.

Ez a valós idejű mérhetőség, valamint a pontos célzási lehetőségek miatti alacsony meddőszórás óriási hatékonysági előnyt jelent az online hirdetésekkel kapcsolatban. Továbbá az sem elhanyagolható szempont, hogy az online hirdetés egyben az okostelefonok korában mobilhirdetés is: akár geolokációs célzásokat is végezhetünk, valamint arra is lehetőségünk van, hogy perszonalizált hirdetéseket állítsunk össze.

A re-marketing stratégia lényege például az, hogy speciális hirdetéseket jelenítünk meg azoknak, akik jártak már oldalunkon – ha például valaki webáruházunkban összeállította a vásárlói kosarát, de végül megrendelés nélkül távozott, ennek segítségével visszacsábíthatjuk, mert például ingyenes kiszállítást ígérünk neki (a felmérések szerint a kosarak jelentős részét a vásárló a drágának tartott szállítási díj miatt hagyja el, s így fizetés nélkül távozik).

Mindezek a lehetőségek egészen más marketingfelületté teszik a webet, így gyakorlatilag teljesen különálló szakma a szakmában az online marketing. Már most is lenyűgöző lehetőségek adottak, de a fejlődés folyamatos, és a sebessége nem is hasonlítható semmilyen más hirdetési felülethez.

Google Premier Partner
Bing Accredited Professional
HubSpot Inbound Certification
24 órás ügyfélszolgálat