Mivel foglalkozik a keresőmarketing?

A keresőmarketing alapvető célja bizonyos weboldalak láthatóságának növelése. Ez számos módszerrel elérhető, a cél azonban, mint az a névből is adódik, mindig az, hogy a keresők találati oldalain jobb helyezést érjenek el az adott weblapok.

A legismertebb keresőmarketing módszer a keresőoptimalizálás, azaz a weboldal ki- vagy átalakítása olyan formán, hogy a megfelelő kulcsszavak és tartalmak a keresőalgoritmusok számára megfelelő mennyiségben, elrendezésben szerepeljenek az oldalon. Ebbe a kategóriába tartozik maga a linképítés is, amelynek célja a weboldal értékének növelés a keresők számára azáltal, hogy megnöveli az oldalra mutató hiteles linkek számát.

A fontos kulcsszavakat a tulajdonos és a marketingszakember közösen határozzák meg. A lényeg az, hogy a kulcsszavak megfelelő mennyiségben, illetve releváns, nagyobb mennyiségű egyedi tartalomban kapjanak helyet. A weboldalra mutató linkek szintén fontos szempontot képviselnek a találati listák kialakításakor – minél több releváns, magában is értékes, hiteles weboldal hivatkozik egy adott weboldalra, a kereső utóbbit is annál értékesebbnek látja, és eszerint rangsorolja.

A keresőalgoritmusok manapság már nem egyszerűen a linkek számát veszik figyelembe, ezért a hagyományos linképítés helyett manapság hatékonyabb lehet az úgynevezett prémium linképítés, amely részben a szövegírás területére helyezi a folyamatot – a hivatkozásokhoz egyedi, adott hosszúságú, a témához kapcsolódó szövegek kerülnek előállításra, mivel az ilyen környezetben elhelyezkedő linkek értékesebbnek számítanak.

Ellenben a linkkatalógusokkal kapcsolatos megoldások manapság már sokszor inkább hátrébbsorolást vonnak maguk után. A harmadik fontos szempont pedig a weboldal szerkezetével kapcsolatos – a keresőalgoritmusok azt is vizsgálják, hogy maga a kód mennyire keresőbarát, mennyire működőképes egy adott oldal belső hivatkozásrendszere, mennyire tartja be a HTML, XHTML, CSS szabványokat.

A keresőmarketing része a fizetett, a keresők oldalain megjelenő hirdetések terjesztése is. Ezek ún. pay per click hirdetések, azaz csakis a valós látogatókért fizet a hirdető, nem pedig megjelenésenként. Az AdWords például PPC alapon működik, ez a legismertebb ilyen rendszer, de Magyarországon is akadnak ilyen hirdetési rendszerek, mint például az Etarget. Egyes keresők esetében a fizetett listázás is opció lehet – ez azt jelenti, hogy a weboldalak fizetnek azért, hogy bekerüljenek az adatbázisba, a találati listán ez azonban helyezési előnyt nem jelent.

A Google esetében pedig ez a megoldás nem is alkalmazható, mivel a cég elutasítja a fizetett listázást.
Google Premier Partner
Bing Accredited Professional
HubSpot Inbound Certification
24 órás ügyfélszolgálat