Linképítés

A Google igyekszik sorrendet állítani a weblapok között, egy adott keresésre pedig a felhasználó számára leghasznosabbat megjeleníteni. Ahhoz, hogy az algoritmus meghatározhassa, mely oldalak a legértékesebb, értelemszerűen figyelnie kell, mennyire népszerű egy adott lap.

A logika szerint azok az oldalak, amelyekre több másik weblap hivatkozik, valószínűleg értékesebb tartalommal rendelkeznek, mint azok, amikre senki sem vette a fáradságot, hogy hivatkozzék. Ezért adja magát az ötlet: szerezzünk linkeket minél több oldalról!

Ez persze a valóságban nem ilyen egyszerű, hiszen a legtöbb oldalon csak drágán jelenhetünk meg, ráadásul rendkívül időigényes így egy-egy hivatkozás megszerzése is. Arra is figyelemmel kell lenni, hogy értékes oldalról és megfelelő szövegkörnyezetből kapjuk a linket: a Google algoritmusa meglehetősen intelligens, és a kereső nem veszi jó néven, ha különböző webspamnek minősülő oldalakról kapunk hirtelen akár több száz hivatkozást.

Fontos, hogy olyan oldalakra kerüljön ki a linkünk, amik már kellő bizalmat élveznek a keresőben, van múltjuk, valamint betartják a kereső szabályait. Emellett olyan szövegkörnyezetbe kell elhelyeznünk a linket, ami releváns (tartalmazza a megfelelő formában és módon a kulcsszavakat) és természetesen teljesen egyedi.

A természetes linképülést szimuláló mesterséges linképítés is fontos: nem szabad egyszerre több tucat hivatkozást megjelenítenünk más oldalakon, hanem érdemes fokozatosan, akár több hónapos intervallumban építeni a linkeket.

A teljes munka során szó szerint több száz különböző oldalon jelenhet meg a hivatkozásunk! Járulékos eredmény, hogy ezekről a lapokról átkattintó látogatókra is szert tehetünk, de a linkhálózat igazi eredménye, hogy jobb helyre kerülünk majd a kiválasztott keresőszavakra a Google-ben. Nagyon fontos viszont, hogy az írott és íratlan szabályokat követő, nagy tapasztalattal rendelkező linképítőt válasszunk, mert a szakszerűtlen linkdúsítás káros hatást is okozhat.

A szakszerű linképítő pontosan meghatározza, hogy milyen oldalakra, milyen intenzitással és milyen szövegekben kerül ki a hivatkozásunk, emellett akár aloldalakat, cikkeket is linkel.

Ismeri a Google legfrissebb algoritmusváltozásainak következményeit is, így képes munkáját akként alakítani, hogy a változó szabályoknak is megfeleljen.

A sikeres linképítés nagyon látványos eredményt hoz, de a tartósság csak akkor biztosítható, ha egy szakszerű keresőmarketing stratégia részeként alkalmazzuk.

A linképítés szükséges és fontos eszköz, de nem csodaszer: nem elég önmagában használni, ezért bízzuk profi ügynökségre a munkát!

A linképítésről bővebben