Keresőoptimalizálás

A felmérések szerint a magyar internetezők 92%-a rákeres egy termékre vagy szolgáltatásra, mielőtt megrendelné.

Az internetes jelenlét fontosságáról már évek óta beszélnek, de mostanra mindenféle túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy a legtöbb szolgáltatási terület esetén egyszerűen teljesen láthatatlanná válhatunk, ha nem találnak ránk a weben.

Az önmagában nem elég, ha van egy weboldalunk, hiszen azt megfelelő tartalommal is fel kell töltenünk (ez a tartalomírás, amely a keresőmarketing egyik fontos eleme). De ezek után sem számíthatunk látogatókra, ha nem ismerik az oldalunkat.

A hirdetések nem olcsók, sok esetben nehéz kitermelni az árukat, így a legtöbb vállalkozás a legköltséghatékonyabb marketingmegoldást keresi.

A keresőmarketing legfontosabb eleme pedig éppen ilyen: a keresőoptimalizálás lényege, hogy az online keresőmotorokban (Magyarországon természetesen főleg a Google oldalán) minél előkelőbb helyre kerüljön az oldalunk.

Mikor valaki a mi szolgáltatási területünkre vagy termékünkre keres az interneten, főleg az első néhány találat kerül a szeme elé, sőt a felmérések szerint az első találatok viszik el a látogatók bő 80%-át. Pedig nincs is annál jobb, mikor a lapunkra tényleg olyanok találnak rá, akiket érdekel is, amit kínálunk, akik vásárlási szándékkal érkeznek: az ilyen látogatók megszerzése óriási érték.

A keresőoptimalizáció (angol mozaikszavával: SEO) célja, hogy a kereső a legfontosabb kulcsszavaira oldalunkat a lehető legrelevánsabbként azonosítsa. Minél többször bukkan föl a kereső felhasználók előtt az oldalunk, annál több látogatót kapunk majd. Ezért a keresőoptimalizálás minden értékesítési célú weboldal üzemeltetésénél a legalapvetőbb követelmények egyike.

Legalább olyan fontos, mint a felhasználóbarát és vonzó megjelenés vagy éppen szakszerű tartalom. A keresőoptimalizálás teszi láthatóvá, megtalálhatóvá a honlapot – s mivel ez egy hosszú távra szóló eredmény, ezért hosszú távon bevételt generáló része az online marketingnek.

Fontos, hogy a keresőoptimalizációt szakemberek segítségével végezzük.

Az alapok bárki számára könnyen megtanulhatók, viszont a valódi szakmai tudás csak nagyon hosszú kísérletezés és sok tanulás után érhető el, mint minden szakma esetében. Viszont itt akár kárt is okozhatunk oldalunknak, ha szakértelem nélkül kezdünk bele a munkába.

Ha feketekalapos (tehát tiltott) optimalizációs folytatunk, megsértjük például a Google webhelyekre vonatkozó szabályait, könnyedén az indexből való kitiltás lehet a büntetésünk – ilyenkor pedig semmiféle keresésre nem listázza majd oldalunkat a legnagyobb kereső.

Ezért azt javasoljuk, hogy csak megbízható, professzionális szakemberekkel és ügynökségekkel működjék együtt. A keresőoptimalizálás ára nem hirdetési költség, hanem nagy megtérülésű befektetés: érdemes ezért szakemberekre bízni.

További keresőoptimalizálással kapcsolatos érdekességek


Google Premier Partner
Bing Accredited Professional
HubSpot Inbound Certification
24 órás ügyfélszolgálat