Keresőmarketing, avagy hogyan váljunk láthatóvá?

A keresőmarketing röviden és tömören arra szolgál, hogy adott weboldalakat láthatóbbá tegyen – azaz minél több látogatót vonzzon az oldalra, akik potenciális ügyfelek lehetnek. Ezt elsősorban azzal lehet elérni, ha a keresők találati oldalain az oldal minél előkelőbb helyen szerepel, ezáltal többen kattintanak rá. Erre számos módszer létezik.

Sokan a keresőmarketinget annak egy-egy részterületével, bizonyos módszerekkel azonosítanak, mint a keresőoptimalizálás (SEO) vagy a linképítés, ez azonban egy összetett terület, mely számos stratégia összességéből áll össze. A keresőmarketingben léteznek ún. fehér- és feketekalapos, azaz etikus és nem etikus megoldások.

Etikus módszernek számít például a prémium linképítés, amely azt jelenti, hogy az oldalra mutató hivatkozásokat releváns, informatív szövegekben helyezzük el, azaz magában is értékes tartalmat generálva, vagy ha a weboldalt úgy keresőoptimalizáljuk, hogy az egyúttal a látogatók számára is használható, értelmezhető legyen.

Feketekalapos megoldás például a linkkatalógusok használata a weboldal PageRank értékének növelésére, vagy a keresők kijátszására alkalmazott cloaking, ami azt jelenti, hogy a keresők és a látogatók számára az oldal más-más tartalmat jelenít meg. A keresőmarketing egyik legfontosabb területe a SEO – ez elsősorban azt jelenti, hogy a legfontosabb kulcsszavakat az oldalon elhelyezett tartalmakban megfelelő mennyiségben helyezzük el, amelyet a keresőalgoritmusok is a találati listában való előrébb helyezéssel jutalmaznak.

Ide tartozik még a weboldal szerkezetének megfelelő kialakítása, a webes szabványok betartása, a belső hivatkozásstruktúra karbantartása is. Továbbá a keresőoptimalizálás fontos alkotóeleme még a linképítés, azaz az arra való törekvés, hogy a weboldalra minél több önmagában is értékes oldal hivatkozzon, lehetőleg releváns, informatív, viszonylag hosszabb szövegekbe építve a linkeket. A keresőmarketing része a fizetett hirdetések elhelyezése is. Ennek lényege, hogy a releváns kereséséknél úgynevezett PPC, azaz pay per click módon jelenik meg a hirdetés.

Ez azért előnyös a hirdető számára, mert ahogy neve is mutatja, csak a tényleges kattintásokért, azaz látogatásokért kell fizetni. A keresőalgoritmusok az elmúlt években sokat fejlődtek, kiemelten a Google részéről ügyelnek arra, hogy a feketekalapos megoldásokat kiszűrjék, ugyanis az ilyen módszerekkel operáló weboldalakat úgy tekintik, mint amelyek jogosulatlanul szereztek előnyt másokhoz képest.

Amely weboldalt tehát ilyen módszerek (pl. kulcsszó-spam, linkkatalógusok helytelen használata, cloaking) alkalmazásán érik, azt többféleképpen szankcionálják, például a találati listában való hátrébb sorolással, de akár teles kizárással is büntethetik.
Google Premier Partner
Bing Accredited Professional
HubSpot Inbound Certification
24 órás ügyfélszolgálat