Keresőmarketing

Az online marketing egyik legváltozékonyabb, ezzel együtt egyik legjelentősebb ágazata a keresőmarketing (SEM).

Célja a weboldal láthatóságát növelni a keresőoldalakon, ezáltal pedig látogatót terelni az adott oldalakra. Hosszú távú stratégiát megkívánó, de nagy értékű és erejű marketingtevékenységről van szó: a megfelelő kulcsszavakra jól pozicionált honlapok akár hónapokig, sőt évekig kaphatják a látogatókat a keresőkből.

Az internetet érdemes úgy elképzelni, mint egy elképesztően nagy információhalmot, amelyben weboldalak átláthatatlanul bonyolult összeköttetésben állnak egymással. Ebben a halomban konkrét információkat csak úgy tudunk megtalálni, ha hatékony keresőprogramokat veszünk igénybe.

A magyar internetezők 96%-a a Google keresőt használja, ha érdeklődik valami iránt: könnyű belátni, hogy jelentős mennyiségű látogatót érhetünk el, ha itt jó helyen jelenünk meg.

A keresőmarketing leggyakrabban vizsgált része a keresőoptimalizáció (SEO), a két fogalmat gyakran össze is kevereik.

A keresőoptimalizáció célja, hogy a weboldalunk a lehető legjobb helyen, minél előrébb jelenjék meg a kereső találati listáján – de ez csak egyetlen eleme a keresőmarketing stratégiának.

Fontos a keresőhirdetések profitorientált használata, valamint a szövegírás (copywriting), a szakszerű tartalomfejlesztés is. A keresőmarketing tehát egy szolgáltatási, megvalósítási csomag, amely láthatóvá, könnyedén föllelhetővé teszi weboldalunkat. Így pedig a weblap témájához mérten tömeges látogatóterelést ér el.

Ennek hatása hosszú ideig fennmarad: ha szakemberekkel végeztetjük honlapunk keresőmarketingjét, úgy nem kell gyors visszaeséstől vagy büntetésektől tartanunk.

Oldalunk hosszan megőrizheti előkelő helyét, de ehhez a keresőmarketing minden részterületét egyszerre kell kezelni. A keresőmarketing ügynökség feladata magyar célpiacú weboldal esetén tehát jellemzően hármas: jobb találati helyezés elérése és megtartása, megfelelő keresőhirdetési kampányok összeálíltása és rendszeres optimalizálása, valamint a hirdetett weboldal tartalmának szakszerű felépítése és folyamatos aktualizálása, bővítése.

A tapasztalatok szerint a legnagyobb megtérülés a keresőmarketing esetén érhető el. Az online marketingre eleve jellemző a nagyon pontos mérhetőség, ha professzionális kampányokkal dolgozunk, így ez az előny a keresőmarketingre is jellemző.

Kisvállalkozások és multinacionális társaságok webmarketing porfóliójának is egyre nagyobb szeletét határozza meg a keresőkben való szereplés. Ez a tendencia várhatóan még évekig fennmarad majd.

Keresőmarketingről bővebben